Varför håller vi då krampaktigt i pappersreklamen?
Mitt svar är gammal vana och bekvämlighet. Vi vill ha bra erbjudanden, så vi kan göra ett klipp på platt-tv:n eller handla billig mat. Men det finns ju alternativ som är bättre, bekvämare och mycket bättre för klimatet. Yourmail.se är ett alternativ, och jag skriver lite i egen sak när jag uppmanar till att skrota pappersreklamen. Men framförallt handlar det om att jag vill åstadkomma en förändring. Och ta bort något som inte behövs, Pappersreklamen fyller ingen viktig samhällsfunktion, den är inte tillgänglighetsanpassad eller på annat sätt unik. Förrutom på ett plan, att den behandlar alla lika, och tar ingen hänsyn till om du vill ha den eller inte. Lösningen är att sätta upp en dekal på brevlådan, så varför inte passa på att bli medlem hos yourmail, dekalen får du helt gratis. Dessutom får du möjlighet att ta del av erbjudanden som intresserar dig - och alla andra för den delen.
Min poäng är enkel - vi behöver inte pappersreklamen, vi behöver bra erbjudanden som gör att vi kan spara pengar, eller göra en bra affär. Och det är precis det som jag vill erbjuda, samtidigt som man gör en viktig insats för klimatet. Alla vinner, förrutom Posten och SDR som årligen tjänar Miljardbelopp på pappersreklamen.
Så gör något! Gör brevlådan digital redan idag.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar